Titlul lucrării este lăsat intenționat cu o seminificație mai largă, în ciuda subiectului care este abordat punctual, pentru a trezi curiozitatea și a incita cititorul spre a face un exercițiu de imaginație de la primul contact. Într-o variantă mai elaborată, care ar explica încă de la început tema abordată de lucrare, titlul lucrării ar trebui să fie :Funcțiile arhitecturii și influența acesteia în cadrul jocurilor video.

Pe scurt lucrarea de față abordează o temă care este relativ nouă în industria jocurilor video, o ramură distinctă comparativ cu ramura deja existentă, apărută odată cu trecerea jocurilor din 2D în 3D. Pentru a putea răspunde la o serie de întrebări firești care apar în urma dezvoltării temei, este nevoie de o introducere a contextului general în care această realție se dezvoltă și mai ales trebuie explicate funcțiile sau modul în care rolul arhitecturii se manifestă în cadrul unui joc video. Și pentru a putea fi aprofundat și mai mult subiectul, iar rolul mai bine înțeles, dezvoltarea unor exemple concrete de colaborare arhitectură jocuri video vine în susținerea și în încercarea de a răspunde teoriilor enunțate. Exemple cum ar fi Manifold Garden sau Monument Valley, au fost atent selectate pentru a trezi interesul cititorului pentru aprofundarea lucrării de față, dar și pentru a incita la testarea acestora pentru o mai bună înțelegere a conceptelor dezvoltate.

Tot acest demers va gravita în jurul celor două direcții principale ale modului în care are loc relația dintre arhitectura și jocuri video. Însă cel mai important aspect al lucrării va fi atins în momentul în care se va putea trage concluzia că arhitectura poate, sau nu, să însemne mai mult, decât ceea ce reprezintă în contextul de dezvoltare prezentat în introducere și că are capacitatea de a genera exemple de colaborare la un nivel ridicat, împreună cu industria jocurilor video.